NAJIS AWARD BERGERAK!

MASALAH
Kualitas sinetron indonesia menurut kami masih perlu ditingkatkan lagi...atau mungkin para pembuatnya harus belajar lagi...

SOLUSI

JANGAN MENANGIS OH MAMA ORGANIZATION berinisyatif membuat sebuah penghargaan untuk para pembuat sinetron, dengan nama NAJIS AWARD...

Untuk kali ini NAJIS AWARD memberikan penghargaan untuk BEST EDITING, dan BEST SOUND FX...siapakah pemenangnya?..liat ajee sendiri!!

Selamat menonton!

4 Comments:

embun sore said...

kayak gitu yg jadi tontonan??

masuk najis award emang udah pantess..

tapi gw heran...koq masih bnyk yg suka yah??

lagi2 dilema...

huh..

embun sore said...

ditunggu updatenya bro...:D

the-hush-world said...

bukan mahu mengutuk hasil kerja orang kalian. ya, beberapa sinetron kalian berjaya di Malaysia seperti Bawang Merah, bawang putih; mutiara hati; malin kundang... namun sinetron-sinetron terus menjadi hambar di Malaysia. permasalahan ini bukan sahaja menjadi masalah kepada sinetron indonesia tetapi juga telenovela latin, drama filipina, drama thailand, drama korea... semuanya mendapat sambutan hebat di kalangan penonton Malaysia tetapi selepas beberapa drama, ia menjadi hambar. Sambutan penonton makin berkurangan kerana setiap drama menampilkan cerita yang hampir sama dan membosankan. Permasalahan sinetron Indonesia ialah:
1. terlalu banyak orang jahat
-sebagai contoh Mutiara Hati; seorang penjahat kena tangkap atau wataknya dimatikan, maka akan muncul watak jahat yang lain, dan muncul lagi yang lain, muncul lain yang lain dan akhirnya, kesemua penjahat itu adalah bersaudara. tidakkah itu menjelikkan?

2. orang yang baik sentiasa lemah & kalah
- drama taqwa sahaja. lihat bagaimana si actress diperlaku oleh kakak iparnya. si actress terlalu lemah dan membiarkan sahaja dirinya diperlakukan sebegitu. malah, apabila melarikan diri, ditangkap pula orang yang pura-pura baik & akhirnya menjadi jahat. erk..

3. untuk sesuatu adengan / scene mengambil masa yang lama
- seperti video anda. anda boleh lihat berapa lama satu scene diambil. bukan scene apa tetapi scene mengambil wajah si actor yang cemas. wajah cemas di actor di ambil dari pelbagai sudut. apakah penonton mahu menatap wajah si actor lama-lama?

apabila menonton sinetron-sinetron kalian, hati tertanya, "apakah penonton di indonesia tidak bosan melihat kisah yang sama dalam drama yang berbeza?"

Dennis said...

wahahahahaha!!! bagus bagus...